STORGATA: I samarbeid med dagligvarekjeden Rema 1000, Vitus Apotek, barneklærbutikkene Polarn O. Pyret, hotell og helsehuset St. Elisabeth og Studentsamfunnet Driv inviterte iTromsø til event. På programmet sto både kommersielle og faglige innslag.

Snart pappaperm

Morten Mortensen (40) var en av få menn som hadde tatt turen til arrangementet. Med seg hadde han kona Elin Østgård (39) og deres ti måneder gamle datter, Leah Isabell.

– Jeg er på vei ut i pappapermisjon og ønsker å få med meg foredraget til representanten fra Nav. Mens kona ser på babyutstyr og babyklær, skal jeg få svar på flere ting jeg lurer på før jeg starter opp.

Tvillingmamma

Mona Bergland (32) var den eneste som stilte med tvillinger – Sarah og Jakob på åtte måneder.

TVILLINGER: Mona Bergland hadde med seg tvillingene Sarah og Jakob. Hun benyttet tiden til å få med seg faglige ting samt det sosiale på treffet.

– Med en 5-åring fra før var det kjempespennende å få tvillinger. Selv om de første månedene har vært aktive og innholdsrike, er det nå rom for å gjøre andre ting utenfor husets fire vegger. Og da var dette barseltreffet midt i blinken. Tiltaket er kjempebra, sier 32-åringen.

Stappfullt

Arrangementsansvarlig Marianne Lein Moe i iTromsø kunne konstatere at Driv-lokalet var stappfullt da det hele startet mandag formiddag. Det sto barnevogner over alt – også i lobbyen, ute i Mack-gården og på uteterrassen.

ANSVARLIG: Marianne Lein Moe var ansvarlig for iTromsø sitt barseltreff der 100 mødre stilte opp.

– Vårt barseltreff viser med all tydelighet at det er stor interesse for denne typen arrangementer. Bortsett fra helsestasjonen er det ikke mange andre som vier denne gruppen særlig oppmerksomhet. Det ønsket vi å gjøre noe med, sier Moe.

LES OGSÅ: Barne-TV som barna selv får påvirke

God profilering

Butikksjef Kine Kjelsberg i barneklærbutikken Polarn O. Pyret benyttet anledningen til å markedsføre kjedens 40-årsjubileum og butikkene i Tromsø:

JUBILEUM: Butikksjef Kine Kjelsberg og Helle Taugland ønsket å møte kundene i andre omgivelser enn i butikkene.

– Dette er en gylden mulighet til å profilere oss. Våre butikker på Nerstranda og Jekta omsetter barneklær for drøye 10 millioner kroner årlig. Her møter vi forbrukeren i andre omgivelser og har god tid til å slå av en prat. Det blir det lite tid til i en travel hverdag, sier Kjelsberg.