Sentrum: Det var i november 2014 at Ronja Worum (30) startet netbutikken woroom.no. Her selger hun og Marianne Berg Johnsen (29) interiørprodukter til interesserte over hele landet.

Les også: Åpner ny interiørbutikk.

Popup

Fra mandag av vil nettbutikken stille med popup-butikk på Smørtorget - den skal holde åpent fra 4. april til og med 9.april.

– Vi har vokst kjemperaskt, og ønsker å vise oss fram. I løpet av ett år har vi hatt mer enn 100 prosent vekst, og vi blir bare større og større. Dette blir som et lite stunt slik at flere i Tromsø får vite om oss. Vi har størst kundegruppe i Oslo, Trondheim, Stavanger og Bergen, sier Worum.

Se video: Ingrids Interiør: Slå deg løs med teipdekor.

Møte kundene

Bedriften har base i Tromsø, og åpnet i fjor et lite showroom i tilknytning til kontorene sine. Interessen for showroomet viste Worum og Johnsen at mange av kundene var interesserte i å også få kikke på varene fysisk - ikke bare via nettsiden.

– Dessuten er det slik at når man driver nettbutikk sitter man mest bak skjermen. Selv om vi føler at vi har kontakt med kundene våre gjennom sosiale medier, er det noe helt annet å få møte dem og snakke med dem, sier Johnsen.

Både hun og Worum mener at det å kunne tilby en fysisk butikk i noen dager gir en annen «feeling».

– Da kan vi vise fram, og sette sammen ting og skape en inspirerende butikk, sier Johnsen.

Se video: Ingrids Interiør: Sjekk dette neglelakktrikset.

Satser alt

Jentene forventer mye folk innom popup-butikken de kommende dagene.

– På Ronjas Instagram har hun 30.000 følgere, og Facebook-siden til Woroom har over 13.000 følgere. Dessuten er Smørtorget en kafé som gjør det bra, og som nesten alltid er smekkfull, sier Johnsen.

I 2014 vant Worum interiørmagasinet BoligPluss og God Morgen Norges konkurranse «Norges vakreste hjem». Det ga henne en del medieoppmerksohet, og nyttig PR da hun like etter startet Woroom. I løpet av det ett og et halve året butikken har vært i gang, har de måttet utvide lagerkapasiteten flere ganger.

– Vi satser alt på Woroom, og det føles veldig artig å få gjøre det man virkelig liker. Vi både styler, tar bilder, pakker varer og tar små stylingoppdrag, forteller hun.

Dersom popup-butikken viser seg å bli så populær som jentene håper på, sier de at det kan gi mersmak.

– Kanskje gjør vi det flere ganger!