Streiken

– Vi har fått ombooket alle gjestene våre

Lørdag måtte Radisson Blu stengte på grunn av streiken. Nå håper de på snarlig løsning.

POSITIV: Vigdis Jenssen hos Radisson Blu. håper streiken ikke blir langvarig.  

nyheter

70 prosent av Radisson Blus ansatte ble tatt ut i streik fra lørdag morgen. Dermed måtte hotellet stenge mens forhandlingene pågår.

– Hotellet stengte lørdag, for vi hadde ikke mulighet til å drive videre. Vi har et veldig sterkt fokus på å hjelpe våre gjester på best mulig måte og få de ombooket til nye hotell, sier personalsjef ved hotellet, Vigdis Jenssen til iTromsø.

Til nå har det gått bra.

– Situasjonen er slik at det har vært en inneklemt uke, så det har gått greit å finne løsninger for alle våre gjester så langt, sier Jenssen.

LES OGSÅ: Kraftig opptrapping av hotellstreiken

Taper mye

Hotellet vil naturlig nok tape store summer på å holde stengt, men summer ønsker ikke Jenssen å spekulere i.

– Vi vet ikke hvor lenge streiken varer heller, så vi må bare gjøre det beste ut av situasjonen og håpe det kommer en løsning. Ingen er tjent med en langvarig streik. Det viktigste nå er å hjelpe våre gjester, sier hun.

LES OGSÅ: Avlyser konsert på grunn av streiken

Nye bookinger

Hotellet er også i en fase nå hvor de vurderer om de skal ta imot nye bestillinger.

– Vi tar ikke inn nye bestillinger for de aller første dagene, som streiken nok varer, men vi vil vurdere det fortløpende når vi skal begynne å ta inn nye gjester, sier hun.

De streikende har hotellet også god kommunikasjon med.

– Vi har en god dialog med dem som er berørt av streiken. Jeg opplever ikke det som problematisk, sier personalsjefen.