Du var ikke alene om å oppleve trøbbel med mobilnettet mandag formiddag. Flere kunder over hele landet opplevde feil med mobilnettet, meldte Telenor på sine Facebook-sider.

Rettet etter tre timer

Telenor kom med følgende oppdatering klokken 14.06 mandag:

Feilen som rammet mobilnett vårt i dag er rettet. Trafikken går nå som normalt. Feilen førte til at om lag en tredjedel av anropene i mobilnettet feilet, skriver selskapet.

De skriver også at folk gjerne må ta en omstart av telefonen.

Feil med anrop

Selskapet skrev følgende på sine Facebook-sider klokken 13.00:

– Vi jobber for å løse feilen som har rammet deler av mobiltrafikken i nettet. Feilen berører mobil tale og fører til at enkelte anrop feiler. Mesteparten av trafikken går som normalt, og man kan prøve å ringe på nytt dersom man ikke kommer gjennom på første forsøk.

Ukjent årask

Problemene med mobilnettet startet rundt klokken 11.15 mandag formiddag og Telenor opplyser at deres driftsmiljø jobber for å rette feilen.

Selskapet melder at det er for tidlig å si noe om årsaken til feilen.

Beklager til kundene

Vi beklager problemene dette medfører for våre kunder, skriver Telenor.

Utsatt oppdatering

Telenor varsler at de vil med ny oppdatering rundt kl. 14.00. De opplyser også om at øvrige tjenester som fast telefon, fast bredbånd og mobilt internett inkludert tale over 4G skal fungere som normalt.