Stein-Ivar fikk seg en uhyggelig overraskelse da han skulle ta taxi hjem

Stein-Ivar Lie er rystet etter det han oppfatter som en svært ubehagelig drosjetur lørdag formiddag.

UBEHAGELIG TUR: Da Svein-Ivar Lie tok taxi med kona lørdag formiddag, fikk han seg en ubehagelig opplevelse. 

HENDENE PÅ RATTET: Daglig leder Thomas Johansen i Din Taxi gjør det klart at sjåførene skal ha hendene på rattet.  Foto: Trond Tomassen

nyheter

Lie tok sammen med kona taxi hjem til Tønsnes fra Kirkegata lørdags formiddag. Ifølge Lie hadde taxisjåføren ikke mer enn en finger på rattet, og noen ganger holdt han ikke i rattet i det hele tatt – selv om det kom trafikk imot.

LES OGSÅ: Ni av ti tromsøværinger positive til el-taxi

Hadde strøket på førerprøven

Tønsnes ligger omtrent 15 kilometer utenfor Tromsø sentrum og veien fra Kroken mot Tønsnes er preget av mye veiarbeid.

– Vi følte oss ikke trygg. Hadde det ligget hindringer i veien, hadde det kunne gått ille, sier Lie til iTromsø.

Han oppfatter drosjesjåførens opptreden som svært uansvarlig.

– Hadde dette vært til oppkjøring på førerprøven, hadde han strøket momentant.

LES OGSÅ: Ingen ambulanser var tilgjengelig – fikk beskjed om å stille seg i taxikø (iTromsø Pluss)

Aldri opplevd noe lignende

Lie opplyser at han tar drosje omtrent en gang i måneden, og at dette var en ny og svært ubehagelig erfaring. – Jeg har aldri opplevd noe sånt tidligere, sier passasjeren, som ikke ønsket å krangle på sjåførens oppførsel, og sa derfor ikke noe til ham under turen.

I ettertid synes han imidlertid at episoden var så graverende at han ønsker å stå fram for å sette søkelyset på problemet.

– Jeg og kona snakket i ettertid om at dette rett og slett ikke var holdbart, sier Lie.

LES OGSÅ: Elektrisk start for Taxi-Nilsen

Ikke hørt om hendelsen

Thomas Johansen, som er daglig leder i Din Taxi, hadde ikke hørt om hendelsen, men sier til iTromsø at dette ikke er holdbart.

– På generelt grunnlag bør alle sjåfører ha hendene sine på rattet, fastslår Johansen, som gjerne vil ta seg tid til å snakke med ekteparet som ikke var fornøyd med turen sin.

– Vi er avhengige av tilbakemeldinger slik at vi kan lære og gi tilbakemeldinger til sjåførene våre.