Det vet folk å bruke til sin fordel. Ifølge Google sin egen statistikk-side brukes søkemotoren deres nesten 40.000 ganger i sekundet. Men hva er det egentlig vi søker etter?

Google har i forbindelse med lanseringen av deres nye markedsføringsløsning laget en liten oversikt over hva folk googler i de største byene i Norge.

I Tromsø er resultatet følgende: campingutstyr.

– Faktisk søker folk i Tromsø etter telt, soveposer og annet turutstyr hele ti ganger mer enn resten av landet. Kanskje er det fordi de har så spektakulær natur? Eller fordi midnattssolen gjør at man får lyst til å sove under åpen himmel? Det skriver Google i en pressemelding.

Stavanger

I Stavanger søker folk, ifølge Google, på sjokolade og barnevogner mer en dobbelt så ofte som resten av befolkningen.

Bergen

Folk i Bergen søker mer enn fem ganger så ofte på squash enn resten av landet.

Oslo

Her er det visst stort behov for feiere, for her søker folk dobbelt så ofte på ordet «feier» enn i resten av landet.

Trondheim

– I Trondheim er befolkningen usedvanlig opptatt av printere og båter (vi vet ikke om det er noen sammenheng her), skriver Google.

Her søker nemlig folk etter printere seks ganger mer enn resten av befolkningen, mens båter og båttilhengere søkes på over åtte ganger oftere.