Stefanussen begynner 1. juni som salgsdirektør etter at Liv Brandvoll slutter. Som salgsdirektør blir hun sjef for markedsavdelingen og de ansatte.

Stor mulighet

– Etter 12 år som medierådgiver i Nordlys var jeg klar for nye utfordringer. Stillingen som salgsdirektør blir en helt ny mulighet, sier Stefanussen.

Det var flere grunner til at hun ønsket seg ny jobb i byens eldste lokalavis, som nylig kunne feire 120 år.

– Jeg var trigget av nye utfordringer og nye muligheter. Etter å ha snakket med redaktør Stig Jakobsen og styreleder Harald Rise, fikk jeg litt mer innblikk i hvordan iTromsø tenker. Jeg så at det absolutt var en stor mulighet for meg.

38-åringen som opprinnelig er fra Ringvassøya, har samboer og to jenter på 7 og 3 år. Hun synes det er bra med tøff konkurranse mellom de to avisene i Tromsø, om både annonsekundene og nyhetene.

– Konkurranse er sunt. Med to aviser gjør det at man blir skjerpet og man kan ikke ligge på latsiden. Jeg har bygget relasjoner gjennom mange år og kjenner markedet i Tromsø godt, sier Cecilie Stefanussen.

Står sterkt

Hun tror ikke det blir noe stort problem å gå fra «store» Nordlys til «lille» iTromsø.

– Jeg måtte bruke litt tid på å legge følelser til side, men det ville jeg gjort uansett hvilken jobb jeg skulle gå til. Mediehuset iTromsø står sterkt i byen og er på offensiven.