Telenor sliter – kunder over hele landet rammes

Telenor driver med aktivt feilsøk etter svært mange henvendelser fra kunder som sliter med å komme seg på nett. 
nyheter

– Vi vet ikke hvor feilen ligger, og vi kjenner ikke til omfanget. Feilen ser ut til å berøre kunder over hele landet, og vi har nå satt inn ressurser som jobber for å løse det, sier informasjonssjef Roald Orheim i Telenor Norge til VG.

Klokken 13.55 sier Orheim til tek.no at de har kommet til at feilen ligger i Telenors DNS-tjeneste, som er «adresseboka» som oversetter nettadresser – for eksempel www.tek.no – til IP-adressen hvor serveren ligger.

Han sier også at de har indikasjoner på at problemene gjelder både bredbånds- og mobilkunder over hele landet, men at de fortsatt ikke kjenner det fulle omfanget, ifølge nettsiden. Ett tips kan være å slå av og på flymodus.

– Mobilkundene som bruker internett kan løse problemet ved å slå av og på flymodus. Nå bruker vi alle ressurser på å finne årsaken til at feilen har oppstått, sier Orheim til tek.no.

Dersom du er rammet kan du ha krav på kompensasjon.

Tek.no skriver at Telenor har en «alltid på nett»-garanti, som innebærer at dersom du har problemer og kundeservice ikke kan fikse dem over telefonen, får inntil fem personer i husstanden en datapakke på 15 GB som er gyldig i 10 dager – gitt at de også har mobilabonnement hos Telenor.

Itillegg kan du få en halv månedsavgift for bredbånd refundert.