Tusenvis av kunder må legitimere seg på nytt – Sparebanken åpner passkontor på Jekta

Nye krav til identifikasjon gjør at mange må innom banken sin på nytt med oppdatert legitimasjon.

PASSKONTOR: Banken må sørge for oppdatert legitimasjon på alle kundene sine, derfor åpner Sparebanken passkontor på Jekta.   Foto: Ronald Johansen

nyheter

Ifølge en pressemelding fra Sparebanken får nå tusenvis av kunder i Sparebanken brev i posten og nettbanken om at de må møte opp i banken med passet sitt for å legitimere seg på nytt.

– Myndighetene har bestemt at alle bankkunder må være legitimert overfor banken, og at vi må lagre en kopi av legitimasjonen. Denne skal oppdateres med jevne mellomrom. Vi er også pålagt å ha kjennskap til hvordan kundene bruker produktene og tjenestene våre, sier Lars Nymo Trulsen, SpareBank 1 Nord-Norges banksjef i Tromsø ifølge pressemeldingen.


Solid halvår for Sparebank 1 Nord-Norge:

Hadde nesten 700 mill. kroner mer i resultat enn samme periode i fjor

Sparebank 1 Nord-Norge (SNN) leverer et resultat for første halvår 2019 på 1,635 milliarder kroner før skatt.


I den forbindelsen åpner banken passkontor på Jekta førstkommende fredag.

«I Tromsø oppfordrer vi alle til å stikke innom med passet sitt i banken i Sjøgata eller på Jekta, men vi oppretter også mobile «passkontor» ulike steder i kommunene. På Jekta, hvor mange av Tromsøværingene er på ettermiddagstid, kommer vi også til å opprette et eget passkontor», skriver banken.