Da Reinhold kom på flyplassen fant han ikke flyet sitt

Reinhold Fieler skulle fly med SAS til Oslo klokken 08.25 lørdag morgen. Da han kom på flyplassen var flyet innstilt og fjernet fra alle skjermer.

Reinhold Fieler skulle ønske SAS hadde informert bedre om det innstilte flyet. 

trafikk

- Det er veldig spesielt å sjekke inn på forhånd, gå gjennom sikkerhetskontrollen, og så er det ikke noe fly på skjermen. Det var ingen info og veldig mange folk som trodde de hadde tatt feil av dagen, forteller Fieler.

Ombooket

Han skulle ta morgenflyet til SAS fra Tromsø til Oslo klokken 08.25 lørdag for å rekke et styremøte i hovedstaden klokken 14.00.

- Når jeg nå ser på boardingkortet mitt ser jeg at de har plassert meg på et fly som går klokken 16.15. Men jeg skal jo i møte klokken 14.00, og da kunne jeg heller latt være å reise, sier han.

Fieler forteller at det var lang kø til skranken, og at det ble opplyst om at neste SAS-fly var fullbooket.

- Det som er rart er at de ikke informerer folk, slik at de kan gå over til Norwegian heller. Jeg ble veldig overrasket, og synes det er irriterende. Det er mange som mister sine forbindelser videre, og de stakkars jentene som står i skranken får føle på all misnøyen, selv om det selvsagt ikke er deres feil, sier han.

Les også: Norwegian-piloter varsler storstreik.

- Burde informert

Fieler mener SAS burde fulgt opp bedre og gitt bedre informasjon.

- Jeg synes det er for dårlig i dagens service- og kommunikasjonssamfunn. De burde ha sendt en enkel SMS på morgenkvisten, så kunne man ordnet seg på andre måter, mener han.

Fieler fikk etterhvert plass på et Norwegian-fly til Oslo.

Les også: - Må fokusere i nord.

- Beklager

Informasjonsansvarlig Knut Morten Johansen i SAS forteller at alle skal få beskjed dersom et fly er innstilt, slik at de slipper å møte opp på flyplassen.

- Dersom folk ikke har fått beskjed har det skjedd en teknisk feil. Det beklager vi på det sterkeste, sier han.

trafikk