I november 2014 startet Ronja Worum den nettbaserte interiørbutikken woroom.no. Det startet i det små, med salg interiørtilbehør. Det skulle vise seg at nettbutikken raskt ble en suksess, og siden 2014 har hun blant annet fått med seg Marianne Berg Johnsen som deleier.

LES OGSÅ: Selger lokale merkeklær i midlertidig butikk

– Spennende

– Det har gått mye fortere oppover enn det jeg hadde forestilt meg da jeg startet hjemme i kjelleren. Det har vært en spennende prosess, sier Worum.

Til nå har nettbutikken vært drevet fra Worums eget hjem, hvor de har hatt et lite «showroom» på 19 kvadratmeter. Nå er det imidlertid klart at de to åpner egen interiørbutikk i Skippergata 30, midt mellom Bolia og Brødrene Johannessen. Til tross for at de har 95 kvadratmeter å boltre seg på, så er det ikke en ordinær butikk.

– Vi har ikke noen faste åpningstider. Lokalet er en blanding av kontor, «showroom» og lager. Vi legger ikke skjul på prosessen bak det å drive nettbutikk. Kundene vil se at vi står og pakker varer. Det er nok et nytt konsept i Tromsø, sier Worum.

Fokus på Tromsø

Nå som butikken åpner i sentrum, vil de ha et økende fokus på tromsøkundene.

– Tidligere har vi ikke markedsført oss mye til tromsøværinger, men vi ser at mange har lyst til å se varene før de kjøper det. Vi har allerede hatt kunder innom butikken, og vi har fått mange gode tilbakemeldinger, sier hun.

Til tross for at de ikke har noen faste åpningstider, så har de satt av en åpningsdag. Førstkommende torsdag, fra klokken 16.00 til 20.00, vil butikken være åpen for kunder.

– Det vil aldri se ut 100 prosent ut som en interiørbutikk. Vi vil holde åpent når vi er i lokalet, og folk kan gjerne ringe eller sende e-post hvis de vil komme innom, sier hun.