I over to år har Hurtigruten forsøkt å få et klart svar fra Tromsø Havn. Nå har de fått det.

Siden planene for den nye havneterminalen på Prostneset ble vedtatt i mars 2015 har Hurtigruten forsøkt å få et klart svar på hva det vil koste dem å legge til der. Til iTromsø svarer havnesjef Halvar Pettersen omsider på spørsmålet.

SVARER: Havnedirektør Halvar Pettersen (til høyre) opplyser at det aldri fra havnens side har vært snakk om passasjerverderlag for Hurtigrutens skip ved den nye havneterminalen. Det overrasker kommunikasjonssjef Stein Lillebo i Hurtigruten ASA. 

pluss

Havnedirektør Halvar Pettersen opplyser til iTromsø at det stemmer at det er havnens prisregulativ fra april han henviste til da han sa at Hurtigruten har fått et tilbud, mens styreleder Jarle Heitmann avkrefter at han har tatt direkte kontakt med Hurtigruten etter at selskapets planer om å flytte ble kjent.