Frisøralongen befinner seg i utkant av sentrum, noe daglig leder Stina Worum mener gjør den rolig og stressfri.

– Vi befinner oss litt borte fra stresset i byen, så kundene slipper det enorme gjennomtrekket som ofte kan oppstå, sier hun.

Vil skille seg ut

Frisørbransjen er preget av enorm konkurranse og da gjelder det å nå ut til kundene, mener Worum.

– Vi ønsker å skille oss ut i markedet ved å drive en helt annen kundebehandling enn for eksempel kjedene. Vi skal sette pris på hver kunde og behandle de som om de er vår eneste kunde, for å si det sånn. Forhåpentligvis setter kundene pris på denne forskjellen mellom kjedene og småbedriftene, forklarer hun.

tenke nytt: Salongen skal utvide tilbudet sitt så snart de har fått tilstrekkelig med tilbakemeldinger fra kundene om hva det er denne byen mangler av frisørtilbud.

Salongen tilbyr blant annet hårklipp, farging, øyenbrynspleie og «brazilian frizz out», en type permanent retting av håret med bruk av naturlige produkter.

– Vi tar så klart imot alle tips om hva som savnes i byen. Vi planlegger å tilby mer, men det er markedsbestemt hva dette skal være, påpeker Worum.

Opptatt av «det lille ekstra»

Etter å ha bodd i Fredrikstad i flere år, kan frisøren fortelle at det er en forskjell mellom kundene der og kundene i Tromsø.

– Jeg merker nå at folk i Tromsø bryr seg mer om seg selv og sin egen velvære og mindre om pris. Vi vil jo selvsagt ikke overprise oss, men jeg har et inntrykk av at Tromsø er opptatt av «det lille ekstra», forteller Worum.

Tilby det som mangler

Hun har trua på at salongen vil gjøre det bra og opplyser at kundene hun har hatt til nå har vært fornøyde.

– Vi skal fortsette å høre på kundene våre og lete etter ting å forbedre og tilbud som kan utvides. Vi ønsker å tilby det som mangler i Tromsø og gi kundene hyggelige og behagelige opplevelser, forteller Worum.