Seksualundervisningen i den norske skolen er altfor dårlig. Den er gammeldags, ekskluderende, lite omfattende og veldig ensidig. Skoleelevene fortjener bedre enn dette, mener lederen i Tromsø AUF.
Verdens nordligste pride, Barents pride, arrangeres denne helgen i Kirkenes. I internasjonal solidaritet feires kjærlighet og mangfold blant russiske og norske aktivister og organisasjoner, skriver Hanne Kristin Johnsen i AUF i Troms.
AUF i Troms hedrer de fire guttene fra Troms som mistet livet sitt på Utøya. – Verden har glemt så mye, derfor er det fint at AUF husker Anders og de andre guttene, sier Gerd Kristiansen, moren til en av guttene.
Brynjar Andersen Saus lever og ånder for Arbeiderpartiet. Nå er han ansatt for lede valgkampsmaskineriet.
Jeg var en av de fem som stemte for fellesnemnda på styremøte til Finnmark Arbeiderparti mandag 10. desember. Fra et fylkesstyremøte i AUF i Finnmark hadde jeg et tydelig vedtak bak som mitt mandat, skriver Thomas Fredrik Kristensen Politisk nestleder, AUF i Finnmark
Kristian Fagerli har kommunisert med familien sin på en annen måte enn de fleste av oss. Det fikk han nytte av under AUF sitt landsmøte i helgen.
Troms AUF er splittet om saken, men leder Brynjar Saus mener man bør utrede legalisering av cannabis.
Det er litt trist hvis iTromsø skal få rett i sin analyse om at de viktigste sakene i kommunevalget 2019 blir kommuneøkonomi, eiendomsskatt og bompenger, mener Brynjar Saus, leder i AUF i Troms.
Thomas Birkeland (24) skal bli ordfører Kristin Røymos nye våpendrager.
Nestlederne i AUF i Troms Aleksandra Seljeseth (17) Kristian Fagerli (19) ser fram til årets Utøya-leir, samtidig som de mener Utøya skal behandles med verdighet.