E6 og E8 gjennom fylket får store etterlengtede midler, som sikrer fremgang til store prosjekt. Regjeringen bevilger også planleggingsmidler, som gjør en ny E8 gjennom Ramfjord mulig, samt at den 30 år lange trasékrangelen ble avsluttet etter regjeringsskiftet. Dette gir handling foran ord.

Fylkesveiene har også fått et kraftig løft i fylket, med 82 millioner til fylkesveiene i fylket og investeringsrammer på 140 millioner. Regjeringens bevilgninger har gitt muligheter til blant annet Bjarkøyforbindelsen, som skal knytte øyene utenfor Harstad til fastlandet. Samtidig har flere fylkesveier i Troms fått økt vedlikehold, i motsetning til før.

Frp i regjering har også kuttet bil- og veiavgifter i tillegg til veisatsingen i Troms. Staten har også redusert bompengene flere steder i landet, og i Harstad skal staten ta en større andel av finansieringen, noe som vil gi lavere bomtakster i Harstad. Dette hadde ikke skjedd med de rødgrønne.

Kollektivtransporten i Troms har også fått et enormt løft, med 260 millioner kroner til flere tiltak. Samtidig har staten gitt store belønningsmidler til Tromsø. Dette har gitt bedre busstilbud i Tromsø. Resultatene er at flere har valgt å reise kollektivt. Busstilbudet har fått midler som kommer blant annet studenten til gode. Dette er en god investering fra staten, samtidig ruster staten opp veiene i Tromsø og omegn.

Frp og regjeringens historiske satsing på kollektivtransport, lokal- og riksveier i Troms, har gitt trafikantene i Troms en enklere hverdag. Prosjekter som blant annet E8 er blitt nærmere byggestart, og skal bli trafikksikker. Dette kommer pendlerne, yrkessjåførene og ungdommen til gode.