På to uker har de solgt nesten 200 billetter til denne konferansen

Med over halvparten av billettene solgt to måneder i forveien, ser arrangørene av DGTL på muligheten for å utvide konferansen til Bodø.

Klar for konferanse: Camilla Solheim og Are Bessesen i iNord, produsent Monica Hassfjord i Vican og salgsdirektør Liv Brandvoll i iTromsø håper på utsolgt konferanse på The Edge i januar.   Foto: Rikke Lange

nyheter

I fjor ble den digitale markedsføringskonferansen, DGTL, arrangert for første gang. iTromsø, iNord og Vican står bak konferansen, og etter gode tilbakemeldinger i fjor, braker det løse igjen i januar.

Etter å ha hatt et såkalt «early bird»-salg på billettene, fløy nesten 200 ut døra. Kapasiteten er på like over 300 deltakere.

Gjengen bak konferansen har gjort noen endringer etter tilbakemeldingene i fjor.

– Vi fikk veldig mange gode tilbakemeldinger på innholdet i fjor, men noen syntes det å være på konferansen fra 09.00 til 18.30 ble litt lenge, så denne gangen korter vi ned lengden til en normal arbeidsdag, forteller Are Bessesen, daglig leder i iNord.

Mange kvinner

Konferansen starter 8. januar på The Edge. I år, som i fjor, har det vært viktig å sørge for at kvinner slipper til. På talerlisten finner man blant annet Martine Fraas som har ansvar for Norge på Facebooks Dublin-kontor.

– Det har vært veldig bevisst fra vår side at det skal være kvinner bak, foran og på scenen. Dette skal være en konferanse som passer for alle slags bedrifter, uansett størrelse, og ikke minst de som selv driver med kommunikasjon og markedsføring, sier Camilla Solheim, konseptutvikler for iNord og programansvarlig for DGTL.

Vil utvide

På påmeldingslisten er det stort sett deltakere fra Troms og Finnmark. Målet er å arrangere DGTL også i Bodø før sommeren for å kunne gi et tilbud til bransjen i Nordland.

– Vi planla først arrangere i Bodø ikke så lenge etter jul, men har valgt å utsette dette til vi får et skikkelig opplegg på plass. Planen er å gjøre det før sommeren, sier iNord-sjef Bessesen.