Det er kolleger i norske reiselivsbedrifter som står bak kåringen.
I en pressemelding sier Skjeldam at han tar utnevnelsen som en anerkjennelse av det arbeid alle som jobber i Hurtigruten har gjort sammen – både på sjø og land.
Fikk tildelt Den nordnorske markedsføringsprisen 2015
Spennende
– Det har vært hektisk og spennende. Ingenting er mer motiverende enn å se direkte resultater av den innsats man legger ned. Vi har skapt betydelige verdier og vist at norske opplevelser er attraktivt både som reiseprodukter og som investeringsobjekt, sier Skjeldam.
Kommunen tvinges til å selge Hurtigruten-aksjer
Endringer
Hurtigruten har den siste tiden vært gjennom betydelige endringer – både nasjonalt og internasjonalt. Ledet av konsernsjefen har selskapet foretatt en snuoperasjon med sterk fokus både på kostnadssiden, men ikke minst innen produktutvikling, salg og marked.
Hurtigruten ble også tildelt prisen som «Årets fergerederi» i konkurranse med rederier som Color Line, DFDS, Stenaline og Fjordline.
Opprettholder
– Dette er en pris vi har mottatt flere ganger tidligere. At vi mottar den igjen – midt i omstillingsprosessen – viser at vi opprettholder den høye kvaliteten i leveransen til gjester og samarbeidspartnere. Nettopp det er nøkkelen til å lykkes, sier Daniel Skjeldam.