Telenor har torsdag store problemer med mobilnettet. De første feilmeldingene tikket inn like før klokken 12.00, og de jobber nå på spreng for å kartlegge feilen.

- Vi har problemer med mobilnettet. Det vil si problemer med å sette opp anrop på mobil, men det er noe trafikk som går gjennom, sier pressekontakt Magnus Line.

Har ikke oversikt

Videre forklarer han at de ennå ikke vet hva som er årsaken til feilen.

- Vi har folk som jobber med å kartlegge dette, men vi har ikke full oversikt, sier han.

De kan heller opplyse om hvilke områder eller hvor mange kunder som er berørt.

Telenor publiserte et innlegg på Facebook like etter klokken 12.00 hvor de opplyste om problemene. Det samme ble publisert på deres Twitter-konto.

Kommentarer

I skrivende stund har Facebook-innlegget over 300 kommentarer, der folk melder om mobiltrøbbel blant annet i Bergen, Oslo, Fredrikstad, Trondheim m.m.

Dersom man ringer til kundeservice, får man følgende beskjed:

"Vi undersøker problemer med SMS og oppsett av anrop. Kundesenteret har dessverre ikke noe mer informasjon om saken."

Nødnummer

Dersom man må ringe nødnummer 112, har Telenor følgende informasjon:

- Trenger du nødnummer 112, må du ta ut SIM-kortet før du ringer, eller restarte mobilen uten å trykke PIN-koden. Politiet kan sette over til 110 og 113. Du kan også bruke fasttelefon.

Siste oppdatering fra Telenor på Facebook klokken 13.15:

- Telenors kunder opplever for tiden problemer med tale over mobilnettet. Omfanget er foreløpig ikke avklart, men noe taletrafikk går igjennom. Også SMS er berørt. Tjenester over mobildata kan oppleve oppkoblingproblemer. Vi jobber for fullt med feilsøk og vi vil komme tilbake så snart vi har mer informasjon.

iTromsø kommer tilbake med mer.