Denne uken var 73 spillesteder fra hele landet samlet i Oslo til arrangørsamling i regi av Riksteatret. Et viktig punkt under samlingen var utdelingen av priser til arrangører som har utmerket seg positivt i løpet av årets som har gått.

I en pressemelding skriver Riksteatret at hedersprisen «Årets arrangør» i år gikk til Kulturhuset i Tromsø.

«Fulle saler»

«Årets arrangør» innfrir Riksteatrets visjon om fulle saler. Gjennom de siste år har forbilledlig jobbing med markedsføring og publikumsutvikling ført til betydelig vekst i antall publikum og fulle hus på omtrent samtlige forestillinger fra Riksteatret. Teatret må stadig sette opp ekstraforestillinger hos denne arrangøren, og det er gjerne turnélogistikken som legger begrensninger på antallet ekstraforestillinger», heter det i begrunnelsen.

Glad

Prisen ble delt ut av teatersjef, Tom Remlov. Markedsansvarlig for Kulturhuset, Julie Louise Pedersen, var til stede i Oslo for å motta prisen.

– Jeg ble veldig overrasket, men også kjempeglad. Det er kjempestort å vinne en slik pris fra Riksteatret. I tillegg er det en anerkjennelse på at man har gjort noe riktig, sier en tydelig fornøyd Pedersen til iTromsø.

Ekstraforestillinger

Hun forteller at de jobber kontinuerlig for å bli mer synlig i bybildet.

– Vi fokuserer mye på hvilke tilbud vi har, og det er som mål å være et åpent hus i Tromsø hvor man har noe å tilby alle, sier Pedersen.

Hun trekker blant annet fram barneforestillinger som trekker mange folk. Riksteatrets forestilling «Bukkene Bruse på Badeland» førte blant annet til fulle hos Kulturhuset, og det ble satt opp ekstraforestilling.

– Vi er veldig fornøyd med at barn i Tromsø liker å komme på besøk.