Onsdag tok Knut Berg Jenssen kontakt med Sparebanken Nord-Norge på Facebook. Der skrev han:

«Hei! Jeg har litt trøbbel med nettbanken! Kan dere hjelpe? Jeg lurer på om dere tar backup hver dag og kan gjenopprette i tilfelle feil? Jeg skulle i hvert fall ha gjenopprettet saldoen fra et par dager tilbake!»

Fikk en idé

På under et døgn har innlegget fått rundt 200 «likes». Knut forteller at han bare fikk et innfall da han satt seg ned og skrev innlegget.

– Det var bare fryktelig mye regninger på en gang. Jeg endte jo ikke opp blakk, men jeg fikk bare en idé i hodet og måtte bare sende spørsmålet til dem, sier en lattermild Knut.

Siden har han fått en rekke reaksjoner.

– Folk har flirt. Det var bare gjort på gøy, sier Knut.

«Ikke den eneste...»

Og Knut fikk svar fra banken. I en kommentar til Knuts facebook-innlegg skriver de:

«Hei Knut! Du er nok ikke den eneste som har hatt trøbbel med nettbanken. Vi opplever denne feilen hovedsakelig etter ferier, en del søndager og etter julehandelen i desember. Vi jobber hardt med å prøve å fikse problemet, men per i dag kan vi dessverre ikke gjøre noe annet enn å anbefale deg å lese denne», skriver banken og henviser til en av Sparebankens egne guider «1 av 5 er blakk før lønning. Slik kan du planlegge bedre».

Håper på godtgjørelse

Svaret er Knut godt fornøyd med. I sin egen facebook-tråd svarer han.

«Takk Camilla, kan jeg muligens be deg sende noe lignende over til Skatt-Nord med henvisning om å fordele skatten litt bedre? Det kan da umulig være meningen at jeg skal trenge å tømme kontoen for at budsjettet der skal gå opp? Uansett, takk for godt svar. Håper jeg finner linken neste måned».

Til iTromsø sier Knut at han nå håper på noen ekstra klingende mynter etter at innlegget hans har fått så mye oppmerksomhet.

– Nå har jeg skaffet banken såpass mye reklame, så da håper jeg at jeg kanskje får et lite bidrag likevel, sier Knut og ler.