Daglig leder Trude Ørpetvedt i Tromsø Sentrum AS utlyste denne uka en ledig stilling som prosjektleder for marked og utvikling.

– Det er en prosjektstilling i to år med mulighet for fast ansettelse. Vi får se hvordan det går med tanke på videre prosjektmidler. Så langt har vi for halvannet år, sier Ørpetvedt, som så langt har vært eneste ansatt i selskapet som ble startet i fjor.

– Rå på sosiale medier

Selskapet, som ble stiftet av kommunen, gårdeiere og næringslivsaktører, har som mål å utvikle langsiktige strategier for bykjernen og skape mer aktivitet. Med den nye stillingen ønsker Ørpetvedt å nå ut til flere, spesielt gjennom sosiale medier.

– Den personen vi er på jakt etter skal være rå på kommunikasjon og sosiale medier for å nå bredere ut. Facebook, Instagram og Snapchat, det er der alt foregår. Vi ønsker alle øynene på sentrum, sier Ørpetvedt.

Stillingsannonsen ble lagt ut på Finn tirsdag ettermiddag.

– Jeg har så langt mottatt to søknader. Det synes jeg er greit med tanke på at det er tre uker til fristen går ut.

Noen mangler

Arbeidet siden starten for vel et halvt år siden har gått bra, forteller hun.

– I desember vedtok vi strategiplan for Tromsø Sentrum fram til 2022, som viser retning for de neste årene både strategisk og med tiltaksplan.

Samtidig er det en del som gjenstår, blant annet når det kommer til å skape en god miks av ulike butikker i sentrum.

– Det arbeidet står veldig høyt oppe på lista, sier Ørpetvedt, og lister opp enkelte butikktyper de gjerne ser at etablerer seg i sentrum.

– Miksen nå er ikke dårlig, men det er et par ting vi mangler. Vi trenger blant annet noen som driver med data og elektronikk, en «mannebutikk» i segmentet til Clas Ohlson, og leketøysbutikker, sier hun.