I juni skrev iTromsø om Tromsø Camping som hadde pusset opp og fått splitter nytt serviceanlegg.
Campingplassen har flere store planer. Nå har det nemlig ansatt Marlen Bakke som event-manager.
– Vi er veldig glad for å ha henne med på laget. Hun er perfekt på grunn av sin bakgrunn, hun er kreativ og hun brenner for reiseliv og det å skape gode opplevelser for andre. Hun er alt som er positivt for å lykkes, sier daglig leder Ida Jakobsen.
LES OGSÅ: Jobber med fornying av Veita
Hvorfor dra til Las Vegas?
Meningen er at Bakke skal skape mer aktivitet i «Dalen», og sette sammen opplevelsespakker for gjestene.
– Det er mye å oppleve i Tromsø, enten det er snøskuterkjøring, hundeslede eller hvalsafari, sier Jakobsen.
Det er også lagt opp for andre arrangementer på campingen.
– Beliggenheten er perfekt, for eksempel for bryllup og utdrikningslag. Hvorfor dra til Las Vegas når du kan dra hit?, sier Jakobsen.
LES OGSÅ: Åpner egen dyrebutikk på Langnes
Artige utfordringer
Marlen Bakke er kanskje mest kjent som modell, men hun har også en master i marked, innovasjon og ledelse. Hun begynte i jobben i forrige uke, og jobber nå med å utvikle en ny markedsplan.
– Jeg har lyst til å utvikle potensialet som finnes i Tromsdalen. Jeg har mange ideer om hva som kan gjøres, forbedres og utvikles. Det blir spennende å se hva som skjer, sier Bakke.
Hun vil ikke si så mye om planene sine ennå, siden de ikke har gått gjennom styret.
Hjerte i Tromsdalen
Bakke forteller med iver hvor lyst hun har til at det skal skje ting i «Dalen». Det kan ha med å gjøre at hun selv har vokst opp på den siden av brua.
– Jeg har stort engasjement for området. I dag har vi hatt møte om det som skal bli TUIL Arena 2. Det kommer til å skje mye her i årene fremover, sier hun.
Event-manageren synes det er viktig å få fram at Tromsø Camping er mer enn en campingplass.
– Folk er bare ikke klar over det. Jeg trodde selv dette var en gammel, slitt og litt traus camping, men det er det ikke lenger – og bedre skal det bli, sier hun.