Jubler over banan-suksess

- Det er kjempebra.

VIL HA BANAN: Her er Frode Heggelund som startet kampanje for banantwisten på Internett i 2005.   Foto: Jon Terje Eiterå

nyheter

Dagbladet har denne uka besøkt Freia-butikken på Karl Johan. Der avslører Kjersti Johannessen hvilken sjokoladebit som de selger mest av.

- Det er banan-twisten vi selger mest av. Og de som kjøper den, kjøper masse, sier Kjersti Johannessen, butikkmedarbeider i Freiabutikken, til Dagbladet.

I 2005 omtalte vi saken om Frode Heggelund som startet egen internettkampanje for å få tilbake bananbiten i twist-posen. Freia fjernet godbiten fra posen i 2001 til Heggelunds store frustrasjon.

Nå som butikkarbeidere hos Freia sier at denne aktuelle biten er den mest solgte, så faller det i god smak hos banan-forkjemperen.

- Det er kjempebra. Jeg elsker banantwist. Etter at jeg kjempet for å få godbiten tilbake i Twist-posen har jeg fått mange tilbakemeldinger hvor folk kjenner meg igjen på grunn av dette, sier en fornøyd Frode Heggelund til iTromsø.

Til tross for at han kjempet en hard kamp for å få favorittsjokoladen tilbake, så vil han ikke ta den fulle æren for suksessen.

- Jeg kan ta en del av æren, men ikke hele. Det er viktig at folk verner om favorittene sine. Om det blir slik at Freia vil fjerne denne biten fra posen igjen, kommer jeg til å kjempe like hardt, sier han.