Studio Pilates, som tidligere lå i Storgata like ved Essens dagspa og Stortorget, har nå flyttet sørover. I juni i år inntok de nye lokaler i fjerde etasje på Nerstranda kjøpesenter, men først på tirsdag denne uka arrangerte de den offisielle åpningen.
Full fart
Innehaver Åse Kristoffersen forteller at de vanligvis har hendene fulle med å tilby helhetlig oppfølging av sine kunder, og at det derfor har vært lite tid til å fokusere på nye medlemmer.
– Derfor bestemte vi oss for å ha åpen dag på tirsdag, sånn at vi kunne gjøre oss tilgjengelige og svare på spørsmål fra potensielle kunder.
Les også: Vi kjøper personlig trening for rundt 400 millioner
Utvidet tilbud
Til tross for at de nye lokalene er mindre enn de gamle, har treningsstudioet utvidet sitt tilbud. Ifølge Kristoffersen kan navnet «Studio Pilates» være noe villedende, for studioet er faktisk et fullverdig treningssenter.
– Vi har fått noen flere gruppetimer, som for eksempel nye greiner av yoga, og trening med barre. I tillegg tilbyr vi nå slyngetrening, samt en oppgradert egentreningsseksjon med både sykkel og tredemølle.
Les også: Her koster det mest å svette
Hjemmekoselig
Daglig leder Janne Glesaaen forteller at de er opptatt av at senteret skal være sted de har lyst til å være.
– Etter flyttingen har det blitt gjort mange endringer i lokalet, og mye av jobben har vi gjort selv. På det gamle senteret hadde vi en litt retro stil, men nå har vi freshet det opp.
– Vi har tenkt helt nytt, og innredet rommene med spreke fargeinnslag, supplerer Kristoffersen.
Les også: Grip sjansen - realiser Tromsøbadet!
Stamkunder
Ifølge Glesaaen har Studio Pilates cirka 400 medlemmer, der hoveddelen av dem er såkalte «stamkunder» som blir værende år etter år.
– Det er jo en del mindre enn det de store treningssentrene har, men vi har også mindre utskiftning av kunder. Folk er ikke bare her for å trene, men for å drikke kaffe og ha det hyggelig.
Odland trekker fram det hun mener er et helt spesielt treningsmiljø.
– Studio Pilates er et treningstilbud som det er vanskelig å falle ut av. På de store sentrene er det lett å bli litt usynlig, mens her blir kundene møtt av ansatte som kjenner dem.
Les også: «Skammer du deg ikke over å vise frem beina dine med så mange cellulitter?»