Den høythengende prisen har blitt delt ut av Nordea, Næringsforeningen og Forbrukerrådet i Troms og Finnmark siden 1982.

Stem på din kandidat i avstemningen til høyre!

Du kan også stemme ved å sende SMS med kodeord IT HANDEL etterfulgt av nummer på din kandidat til 2399. (eksempel: IT Handel 3)

Årets jury, bestående av Paul Berg, banksjef i Nordea, Helene Falch, regiondirektør i Forbrukerrådet i Troms og Finnmark, Grete Kristoffersen, leder i Næringsforeningen, og ordfører Jens Johan Hjort er godt fornøyd med årets nominerte.

DETTE ER ÅRETS KANDIDATER:

1. Fargerike

2.  Dragøy, Jekta

3. Elkjøp, Tromsø

4. Smørtorget

Nominerte

– Den første kandidaten er en ærverdig butikk i Storgatbakken som faktisk har vært nominert to ganger før. Jeg snakker selvfølgelig om Fargerike, sier Kristoffersen.

Les mer: Fargerike går for nok en seier

Den andre nominerte er Dragøy Jekta, som juryen ikke mangler godord om.

– Dragøy er en moderne bedrift med et godt utvalg og et høyt servicenivå. Vi er veldig glade for at vi har lokale spesialbutikker som Dragøy i byen, og spesielt når de utmerker seg på en slik måte, sier Falch.

Videre på listen finner vi Elkjøp Tromsø.

– Elkjøp har et stort vareutvalg og en stor omsetning. De har tatt et kvantesprang fra det vi er vant med fra en så stor kjede, og Forbrukerrådet har sett en enorm fremgang både på salg og reklamasjon, sier Falch.

Den siste nominerte er Smørtorget.

– Smørtorget er en real nykommer som er høyst lokal, og leverer både handverk og mat. En sterk kandidat her, sier Berg.

God service

Jurymedlemmenes store nettverk har fremmet nominasjonskandidatene, og Berg understreker at mangfoldet har vært stort.

– Vi har fått mange input fra gode nettverk, i tillegg til at vi i juryen selvsagt har gjort våre vurderinger, sier han.

Hvem som får prisen «Årets handels – og servicebedrift» avgjøres 1. april, og juryen er skjønt enige om hva som kreves for å regnes som serviceinnstilt.

– Kunder opplever at servicen er god når de får mer enn de forventer, sier Berg.

– Service er en oppfatning som er både individuell og i stadig endring. Kunder får stadig nye forventninger, og det gjelder å innfri, særlig på informasjon, tilrettelegging og tilgjengelighet i tillegg til varen, legger Kristoffersen til.