Advokat Bernhard Halvorsen jr, som representerer Olsen i saken, har ved flere anledninger arbeidet med lignende saker. Han mener at konflikten med Biltrend har vært utfordrende.

- Vanskelig

– Jeg har aldri opplevd at det har vært så vanskelig å få til en løsning. Det er en handikapbil og en mann som er helt avhengig av denne som fremkomstmiddel. Det er den eneste muligheten han har til å komme seg ut på veien, sier Halvorsen.

Videre forklarer Halvorsen at han ble kontaktet av Olsen i desember, rett etter motorhavariet.

– Da hadde det allerede vært en konflikt hele høsten. Biltrend har skiftet ut stadig nye ting på bilen og kontinuerlig sendt fakturaer til min klient, uten at bilen ble fikset, sier han.

Byttet verksted

Etter at bilen hadde stått på verkstedet hos Biltrend i over to måneder ble det bestemt at de skulle benytte Alfa Auto for å skifte ut motoren.

– Vi har fått bekreftelse derfra at kjølevannet rant ned til bunnplata, gjennom registeret, og blandet seg med motoroljen. Dette førte til varmgang i motoren og dårlig smøring av turbo og lager – som igjen førte til motorhavari, sier han.

Henvendelser

Halvorsen har henvendt seg flere ganger til Biltrend for å få løst saken.

– Vi har gitt dem flere muligheter til å løse søken, men vi måtte til slutt gjøre noe for å få bilen på veien. Sist jeg fikk svar fra Biltrend var 28. januar 2015, der de forklarer at de ikke forstår hvorfor de skal betale, sier han.

– Dette er en sak som skulle vært løst for lenge siden. Etter at Alfa Auto har skiftet motor fungerer bilen utmerket.