Et er klart, mens man fortsatt ikke har bestemt seg for hva det andre skal inneholde, forteller driftsdirektør Frederik Mygind i Rekom Norge til iTromsø.

– Vi er fremdeles i vurderingsfasen når det gjelder det ene stedet, det andre vil bli en Heidis Bier Bar, sier han.

Afterski-sted

Det er det danske holdingselskapet Rekom som nå kommer til Tromsø. Rekom eier kjedekonseptet Heidis Bier Bar – som allerede har filialer i Oslo, Bergen, Trondheim og Drammen.

Kjennetegnende for barkonseptet er at det skal være et afterski-sted der personalet er iført de klassiske bayerske folkedraktene dirndl og lederhosen.

Tenkt lenge på Tromsø

Frederik Mygind sier at Tromsø lenge har vært i søkelyset for konsernet.

– Vi har løpende blitt kontaktet av forskjellige utleiere som har tilbudt oss lokaler og derfor har vi besøkt byen mange ganger. Da det til slutt kom en attraktiv mulighet for oss, slo vi til. Tromsø er en markant by i Norge og har hele tiden vært i vårt søkelys, sier han til iTromsø.

Eier over 50 uteplasser

I hjemlandet Danmark har Rekom i overkant av 50 restauranter og utesteder, og har i overkant av 2.000 ansatte. Nå er det altså klart at de skal inn i Tromsø, og vil overta etasje to og tre i Rogersbygget.

– Lokalet har en meget sentral beliggenhet, sier Mygind.Det var onsdag at meldingen kom om at en av Tromsøs eldste uteplasser lukker dørene i slutten av januar etter at de har vært åpne mer eller mindre sammenhengende siden 1962.

Vil ta vare på historien

Mygind sier at man har lyst til å ta vare på byggets historie.

– Vi ønsker å føre lokalenes tradisjon videre, dog med nye,  spennende konsepter. Utleier har selv drevet i lokalene og har lagt stor vekt på å finne riktige driverne til neste epoke, sier han.