Kommunen har brukt 276.050 kroner på reklamekampanje for å fronte Tromsø som arktisk hovedstad

Kommunen har brukt en kvart million kroner til reklamefilmer, bannere og annonser for kampanjen #myarcticlife. Prosjektlederen sier kampanjen skal inspirere folk til å dele bilder fra sin «arktiske hverdag».

ARKTISK PROSJEKTLEDER: Høsten 2018 ble Kirsti Methi ansatt som leder for Tromsø kommunes prosjekt Arktiske hovedstad som skal styrke byens posisjon som arktisk hovedstad. Foto: Tromsø kommune 

Det er viktig at beslutningstakere utenfor får region som googler «Arktis» får opp andre bilder enn motiver av isøde og isbjørner.

Kirsti Methi, prosjektleder for «Tromsø Arktisk hovedstad»
pluss

Prosjektet «Tromsø Arktisk hovedstad» debuterer i de kommunale sakspapirene høsten 2016. Administrasjonssjefen ber politikerne vedta at det skal settes av to millioner kroner i året og opprettes en treårig prosjektstilling som skal lede det strategiske arbeidet med å styrke Tromsøs posisjon som Arktisk hovedstad.