I konkurransen Shell Eco ble nemlig konkurransen for tøff, så da gikk både drømmen om seier og ny verdensrekord heden. Det skriver Hegnar Online.

Dermed endte NTNU-laget DNV Fuelfighter 2 med Håkon Johan Seiness på 5. plass.

Les også: Lager potensiell vinnerbil

- Men vi har i hvert fall gjort vårt aller beste, og gjennomført noen svært vellykkede runder på banen. Vi har fått bevist at vi klarte å bygge en suveren miljøbil, og at de valgene vi har gjort var riktig. Det å bygge bilen med batteri istedenfor brenselscelle, slik tidligere NTNU lag har gjort, har vært svært spennende og lærerikt, sier lagets talsperson Silje Skogrand i en pressemelding.

Seiness studerer for tiden til en master i produktutvikling under masterprogrammet Ingeniørvitenskap og IKT ved NTNU og var ansvarlig for bilens bremsesystem og styremekanisme.

Under "Shell eco maraton" konkurrerer lagene om å lage en bil som går så langt som mulig på energi tilsvarende én liter bensin.