I ett døgn får vi være med på hovedkontoret til radiogiganten i Paris — fra forberedelsene til morgensendingene, via det hektiske nyhets – og sportsdøgnet til de mer avslappede kvelds – og nattsendingene.

I Nicolas Philiberts dokumentarfilm får vi være med inn i klipperommene, lydstudioene, møterommene og på nyhetsdeskene — og vi får være med stasjonens medarbeidere ut i felten — enten det er på motorsykkel på Tour de France eller på jakt etter skogens lyd,

Vi får treffe et knippe av stasjonen flere tusen ansatte, og får et innblikk i hvordan Radio France driver kompromissløs public service-radio i dagens digitale samfunn.

Spennende og artig, og man kan ikke unngå å bli imponert over profesjonaliteten, engasjementet og den grunnleggende humanismen som ligger bak.

Om man skal pirke på noe så er det kanskje at filmen tar et ståsted som titter innover — og at man derfor kanskje ikke får med seg alle nyanser om man ikke selv har vært i kontakt med media eller radio.